Dag 5 in NY - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van ilse Klapp - WaarBenJij.nu Dag 5 in NY - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van ilse Klapp - WaarBenJij.nu

Dag 5 in NY

Door: Ilse Klapp

Blijf op de hoogte en volg ilse

27 Februari 2014 | Verenigde Staten, New York

He allemaal, vanochtend werd ik wakker, keek naar buiten een dikke sneeuw storm van hier tot ginde. Hmm ik was van plan om over de Brooklyn bridge te lopen maar dat heeft niet veel zin als het zo bewolkt is. Vd week reed ik met de bus door SoHo en dacht, heee dit is een leuke wijk! Dus even een beker koffie gehaald bij starbucks en de metro naar Soho gepakt. Daar wel een paar uur rond gelopen, winkel in winkel uit. Donut gegeten bij Dunkin Donuts. Heerlijk! Daarna door chinatown gelopen, wat was dit geweldig. Blijkbaar had ik laatst toen ik zo verdwaald was het verkeerde deel van chinatown gezien want dit was echt geniaal. Ik liep over de stoep, komt er een chinees vrouwtje naar me toe en vraagt of ik een tas of portemonnee wil. Ik zeg ja hoor, oke zegt ze loop met mij mee. Wij lopen en lopen, 2 blokken verder stopte ze in een zijstraat en haalde een karton uit haar mauw van de jas waar allerlei tassen op stonden. Ik vroeg of ze ook horloges had, ja zegt ze good fake good fake which one do you like? Michael Kors, Gucci, Chanel? Ik zei Michael Kors. Hup daar kwam een ander chinees vrouwtje aan, ook om haar heen aan t kijken of niemand haar zag. Hup stuk karton uit haar mauw waar allerlei horloges op stonden. Ik wees er 1 aan en zei dat ik die in het echt wou zien. Ze draaide haar rug naar mij toe en toverde zo even een horloge uit haar linker laars. Ze wou er 65 dollar voor hebben. Ja daaag mooi niet! Ik had nog 30 dollar contant. Ze wou t geld uit mn portemonnee pakken, ik zei no give me the watch first! Ze gaf t, pakte mijn geld en liep samen met het andere chinese vrouwtje weg. Ik kwam niet meer bij! Ik moest zo hard lachen in mezelf! Geweldig toch?! Hun helemaal blij en ik een mooi cheap horloge. Hij is niet echt maar ziet er mooi uit en daar gaat t om! Bij een ander chinees winkeltje naar binnen gelopen en het horloge direct kleiner laten maken voor 4 dollar. Dikke prima! Ooja toen ik voor de dunkin donuts stond, kwam er een vent naar me toe die een sigaret wou kopen. Ze moeten me wel hebben he? Ik gaf hem er 1 en natuurlijk geen geld aangenomen. Vroeg hij waar ik vandaan kwam, beetje gepraat etc. Zegt die wous in 1x of ik samen wiet wou roken?! Hij had wel wat thuis. Ik zei ben je gek ofzo stupid idiot! You are fucking crazy! It's illegal. Hij deed t elke dag en er was makkelijk aan te komen. Voor 2 goeie joints betaald hij 20 dollar. Ik zei wat het in Nederland kost en hij moest lachen. Hij wou met me afspreken. Gesprek afgepakt en verder gelopen. Mafkezen hier! Oja nog iets leuks, ik liep terug naar mijn appartement stond er een groep van die dikke negers met harde muziek aan op de stoep. Eeejoo chicka, you look very nice what are you doing?! Ik lachtte een keer leuk en liep gewoon verder. Echte new yorkers! Wel grappig om te zien hoor! Het valt me nog mee met de dikke mensen hier, ik denk dat ik wel ben afgevallen van al dat lopen. Op hoop van goede zegen:)! Verder heb ik niet echt veel gedaan vandaag. Beetje gechillt in mn huisje en lekker op tijd naar bed. Morgen wordt een drukke dag! Heb nog 2 volle dagen en nog best wat op mijn lijstje staan! Dus morgen weer een nieuw verslag met nieuwe ervaringen! Tot dan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

8 dagen alleen naar NEW YORK

Hallo? NEW YORK!!! what else?

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2014

De laatse dag in NY

01 Maart 2014

Dag 7 in NY

28 Februari 2014

Dag 6 in NY

27 Februari 2014

Dag 5 in NY

26 Februari 2014

Dag 4 in NY
ilse

Actief sinds 10 Feb. 2014
Verslag gelezen: 1149
Totaal aantal bezoekers 30884

Voorgaande reizen:

01 December 2014 - 01 December 2015

Australie

22 Februari 2014 - 01 Maart 2014

8 dagen alleen naar NEW YORK

Landen bezocht: