Dag 6 in NY - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van ilse Klapp - WaarBenJij.nu Dag 6 in NY - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van ilse Klapp - WaarBenJij.nu

Dag 6 in NY

Door: Ilse Klapp

Blijf op de hoogte en volg ilse

28 Februari 2014 | Verenigde Staten, New York

Ik werd vanochtend wakker en dacht, zo het is al donderdag! Ik heb nog best een aantal dingen die ik wil doen/zien. Ga ik dat wel redden allemaal? Eerst maar weer even ontbijten bij starbucks. Is onderhand gewoon een standaard ritueeltje geworden! Ik zat aan de grote stamtafel, natuurlijk weer met een bagel en een cappucino. Er zat een grote dikke echte amerikaanse man naast mij the new york times te lezen. Hij begon met mij te praten. Vroeg waar ik vandaan kwam. Ik zei from the Netherlands waarop hij zei aaaaaaah Scheveningen. I love Scheveningen. Hij had 3 maanden met zijn vrouw in Scheveningen gewoond. Heel leuk gepraat en hij heeft me wat tips gegeven wat ik nog moest gaan doen de komende dagen. Vervolgens naar fifth avenue gelopen. De grote ondergrondse Apple store bezocht, nike town, abercrombie en bloomingdales. Een echte cupcake gekocht bij Magnolia Bakery from Sex and the City en vervolgens weer terug gelopen naar mn huisje. Ondertussen was het al 1 uur, terwijl ik om 8 uur al bij de starbucks zat. Kun je nagaan...! Even mijn nieuwe schoentjes aan gedaan en hup naar de metro om nog ff verder te shoppen op Herald Square. Lekker rondgelopen in de Macy's. Een paar all stars gekocht en daar ff een pizza slice gegeten. Er stond een Amerikaanse naast mij en zei: ' he you beautifull is that seat free'? Net toen ik een dikke hap nam van mijn pizza en mijn hele mond onder de salami zat. Ik antwoordde en hij ging zitten. Hij vroeg waar ik vandaan kwam. Antwoordde natuurlijk weer met the Netherlands, als ik Holland zeg verstaan ze dat als Poland en dan willen ze vaak niks meer met je te maken hebben. Deze man was ook echt een New Yorker. Hij heeft familie wonen in Nederland maar is er nog nooit geweest. Hij zei wel 10 keer dat ik zo knap van en een echt meisje ben met brains. Haha ik moest zo lachen. Ik zei tegen hem dat ik hier wil blijven en dat ik het zo mooi vind hier. Hij zei dat is geen probleem voor jou, zoek een rijke vent, ga wonen in een penthouse en leef je leven. Hij was er van overtuigd dat het zou lukken! Als hij een paar jaar jonger was geweest dan wist hij het wel. Uhuh het was een oude man met grijs haar en een dikke hangbuik. Maar wel heeeeeel aardig! Mijn batterij was leeg dus moest terug naar het appartement op mijn telefoon op te laden. Ooh wat ik vergeten ben te vertellen is toen ik naar de metro liep vanmiddag, stonden er 2 echte gangsters en die gaven mij een CD. Ze waren bezig met een DJ contest. Hij heeft in de Melkweg gedraaid en als hij wint gaat hij samen werken met Rihanna, Kanye West en Justin Timberlake. Heb hem 10 dollar gegeven voor de CD. Hij wou wel wat met me drinken, ik zei ik zoek je wel op op facebook. Jaja! Later dacht ik, heee wat nou als hij die wedstrijd wint? Of als hij weer een keer moet optreden in de Melkweg? Misschien toch maar ff contact zoeken. Terug met de metro en hij stond er nog. Mijn telefoonnummer gegeven en gezegd dat als hij in Amsterdam is hij moet bellen! Hahaha, hij was blij dat ik terug was gekomen en hij wou graag met me uit vanavond. Jaja daar denk ik nog wel ff over na. Even lekker in mn appartementje gezeten, telefoon opgeladen, gebeld en gechillt. Gisteren dacht ik nog hee ik ga met een paar honderd euro terug naar huis, na vandaag is dat wel anders! Ben me toch aan t smijten hier! Alsof t niks is. Een spa ticket gekocht op fifth avenue in een penthouse. Krijg ik helemaal een behandeling, massage, kleuradvies, wax etc. Morgen maar is ff kijken of t wat is. Ik moet ook nog over de brooklyn bridge lopen, boven in the empire state building en wil nog graag naar de Lion King. Maar ik kom tijd te kort. Vandaag ook eigenlijk niet echt de toerist uitgehangen. Alleen maar geshopt, geshopt en nog eens geshopt. Wat een winkels hier, echt niet normaal. De grote winkels hebben gewoon allemaal een eigen DJ. What the fuck? En luxe zal ik jullie vertellen. Oooohoooo! Mega grote roltrappen, ik weet niet hoeveel verdiepingen. Echt niet normaal gewoon! Buiten t feit om dat je hier zo goed kunt winkelen is de stad gewoon echt geweldig. Ik voel me zoooo vrij als ik hier over straat loop, de metro in stap, ergens wat aan het drinken ben, een sigaretje rook op een bankje. Echt heerlijk gewoon! Ik krijg de tranen in de ogen als ik eraan denk dat ik over 2 dagen weer naar huis moet. Ik wil hier blijven! Echt! Vanmiddag toen ik de metro uitstapte op Herald Square hoorde ik in 1x keiharde muziek. Ik ging kijken, waren er allemaal jongens aan het dansen. Echt zoooo gaaf! Precies zoals je in een film ziet. Wat cool om dat in het echt te zien! Heb er wel filmpjes van, zet ik later wel ff online bij dit reisverslag! Ooh ik heb trouwens een geweldig nieuw sportoutfit gekocht! Dus je kunt t al raden, morgenvroeg om 8 uur even lekker hardlopen in Central Park. Jaaa als een echte New Yorker. Ben benieuwd! Hopen dat ik morgen ook nog aan de rest toe kom, moet wel want het is de laatste dag. Zaterdag heb ik nog een halve dag maar dan doe je toch niet zoveel als je weet dat je weg gaat. Ik hou jullie wel weer op de hoogte. Groetjes thuis!

  • 28 Februari 2014 - 08:11

    Marjolijn :

    Hey lieverd...

    Wat doet het me goed om te lezen dat
    Je zo aan het genieten bent☺️ heerlijk
    een vrolijk opgewekte ilse! En wat gaaf de dingen die je
    Meemaakt en ziet! I love iT Bijna weer thuis...

  • 28 Februari 2014 - 23:42

    Rianne:

    Ondanks dat k je elke dag spreek lees ik toch weer dingen die k nog niet gehoord had! Hahaha geweldig!! Geniet nog van je laatste momenten in NY ooooh wat zal je t missen! Ik mis t nog steeds.. En als k je verhalen lees mis ik het alleen maar meer! Schat je doet het geweldig daar zo in je eentje

  • 31 Augustus 2014 - 10:40

    Angelique:

    Hoi hoi, je bent inmiddels alweer een tijdje terug. Maar ik was een beetje aan het googlen en kwam jou verslagen tegen over je tijd in NY. Ik wil namelijk ook alleen gaan dus ben me aan het oriënteren. Heb jij nog tips? Raad je aan langer te gaan? Hoe heb je je appartement gevonden? Wat was je in totaal (zonder shoppen) ongeveer kwijt incl ticket?
    Hoop dat je deze vragen voor mij kan beantwoorden:-)

  • 31 Augustus 2014 - 12:23

    Ilse:

    He Angelique, ja tuurlijk wil ik dat! Wat is je emailadres? Is wat makkelijker dan via hier!

  • 16 Maart 2015 - 22:43

    Josine:

    Haai! Ik vroeg me af waar jouw appartementje zat? Hoe heette die en hoe ben je eraan gekomen?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

8 dagen alleen naar NEW YORK

Hallo? NEW YORK!!! what else?

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2014

De laatse dag in NY

01 Maart 2014

Dag 7 in NY

28 Februari 2014

Dag 6 in NY

27 Februari 2014

Dag 5 in NY

26 Februari 2014

Dag 4 in NY
ilse

Actief sinds 10 Feb. 2014
Verslag gelezen: 1259
Totaal aantal bezoekers 30872

Voorgaande reizen:

01 December 2014 - 01 December 2015

Australie

22 Februari 2014 - 01 Maart 2014

8 dagen alleen naar NEW YORK

Landen bezocht: