BYE ADELAIDE - Reisverslag uit Adelaide, Australië van ilse Klapp - WaarBenJij.nu BYE ADELAIDE - Reisverslag uit Adelaide, Australië van ilse Klapp - WaarBenJij.nu

BYE ADELAIDE

Door: Ilse Dorothea Klapp

Blijf op de hoogte en volg ilse

19 December 2014 | Australië, Adelaide

Hi there, how are you? Vorige week aangekomen met t campertje in Adelaide. Echt een fantastische week gehad hier. Enorm veel gelopen, echt heel Adelaide gezien en verder lekker in ons huisje gechillt. Ik maak zoveel mee op een dag dat het bijna onmogelijk is om jullie specifiek op de hoogte te houden. Ik benoem maar gewoon wat er in me op komt. Een paar van jullie hebben het geweldige filmpje gezien van: 'Australia's biggest collector' right?! Hahahahahaahahaaha ik heb me echt helemaal kapot gelachen. Sue is echt zn schat he, ik wil haar wel ik weet niet wat aan doen omdat ze enorm aan mn kop zeurt maar als ik dan dat vrouwtje zie staan, en die oogjes zo denk ik och wat ben je toch een schat. Ze doet alles voor ons en komt om het half uur naar ons toe en biedt ons weer wat aan. Meloen, vlees, rijst, fruit, drinken, chocola echt alles kunnen we van haar krijgen. Echt een schat. Maar het huis is echt 1 grote dikke teringzooi en nog nooit schoongemaakt. Je kunt gwn niet meer door de ramen kijken zo goor! Ondanks dat hebben we het echt leuk hier. Maaaaaaarr.... Tijd voor wat nieuws!!!! We zijn vorige week begonnen met solliciteren. Telefoontje hier, mailtje daar no worries. Na 2 dagen waren we er allebei beetje klaar mee. Allemaal fockedup werk, meeste onbetaald en dus 40 uur per week werken voor verblijf en eten. Jaaaaa daaaaaahaaaaaaaag. Dat gaan we dus niet doen he. Kijk dat kan wel, en is ook wel leuk maar dat is echt iets als je helemaal aan de grond zit en niks meer hebt weetje. Dan kun je dat gaan doen. Weinig aanbod op t moment en veel vraag. En dat weten die boeren maar al te goed. Ik praat nu trouwens over 2nd year visa work. Puur werk voor een 2nd year visa. Niet veel werk wordt goed gekeurd daarvoor dus vandaar. Op een mooie zonnige middag zaten we op t internet en vonden we weer een relocation naar Perth. Even oogcontact, kort overleg en hop tjop boeken die handel! Tadaaaaaaaaaaaaaaa we gaan met een dikke vette 6 persoonscamper naar focking Perth! Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa vet he? Is gwn een dik huis op wielen! Apart ofnie? Dikke douche, toilet, 3x 2 persoonsbedden, keukentje alles dr op en dr an en dat voor helemaal niks noppes nadaaaaaaaa! Oke het is nu donderdag en we vertrekken morgenochtend. Paar dagen geleden geboekt en wat dacht je? Gister en vandaag komen de baantjes aanwaaien. Telefoontjes rinkelen de hele dagen door en mn mailbox is bombvol. Echt het ene aanbod na het andere. Paar goed betaalde baantjes hier in de buurt maaaaaaaaaaaarr we hebben ze allemaal afgewezen en kiezen er toch voor om naar Perth te gaan. We vinden t geweldig om met die camper te toeren en in Perth is er werk zat. Ik heb al een baantje, vandaag een job interview gehad via skype en tadaaaaaaa 2 baantjes in the pocket. Als k wil kan k aanstaande woensdag beginnen bij een country hotel en vanaf februari 3 maanden op een winery voor mn 2nd year visa. Beide jobs betalen goed. Maar ik heb nog een aantal andere job interviews dus ik weet nog niet wat ik doe. Maurice en ik hebben ook paar sollicitaties open staan waar we samen aan de slag kunnen. Dat heeft eigenlijk onze voorkeur. Mocht dat niet lukken gaan we splitten en allebei voor een eigen job. We zijn dus ong 5 dagen onderweg naar Perth en guess what? We hebben al een huis waar we sowieso de eerste nachten verblijven en als we willen langer. Een super mooi huis van een belgische homo echt een vet aardige gast. Belgisch accentje, zwembadje in de tuin, kamertje voor ons 2 echt dikke prima! Vet aardige gozer hij haalt ons op van de plaats waar wij de camper moeten inleveren zodat we niet met de taxi hoeven en wat dacht je? Hij heeft frikadellen, kaassoufle's, bitterballen en kroketten hahahaahahahahaahah! Vet ofnie? Ja zegttie met dat accentje: ' ik heb een verassing voor u, als u aankomt maak ik frikadellen, kaassoufle's, bitterballen en kroketten' hahaahahahahaahaha echt grappig. Dus ik ben heeeeeel benieuwd. Ik laat de opties qua werk dus nog even open. Ik kan woensdag de 24e al beginnen maar dat vind k ook zo wat. Moet ik na 3000 km te hebben gereden hop tjop afscheid nemen en the focking outback in. Zit ik daar heel zielig in mn eentje kerst te vieren. Neeeeeeeeeee kga lekker met maus en onze homo vriend christmas celebraten. Lekker de frituurpan aan! Geweldig! Vandaag trouwens lekker hollandse pot gekookt. Eigen gemaakte gehaktballen (van mama geleerd, stukjes ui zodat ze niet uit elkaar vallen) gekookte aardappelen, rode bieten en eigengemaakte appelmoes. Nou ik zal jullie vertellen. Het was heerlijk!! Hele avond druk geweest met de boel inpakken. Wat een zooi. Asociaaaaal! Maar k heb wel mn macbookje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

ilse

Actief sinds 10 Feb. 2014
Verslag gelezen: 538
Totaal aantal bezoekers 30896

Voorgaande reizen:

01 December 2014 - 01 December 2015

Australie

22 Februari 2014 - 01 Maart 2014

8 dagen alleen naar NEW YORK

Landen bezocht: