HAPPY NEW YEAR! - Reisverslag uit Perth, Australië van ilse Klapp - WaarBenJij.nu HAPPY NEW YEAR! - Reisverslag uit Perth, Australië van ilse Klapp - WaarBenJij.nu

HAPPY NEW YEAR!

Door: Ilse Dorothea Klapp

Blijf op de hoogte en volg ilse

05 Januari 2015 | Australië, Perth

He lieve hollanders, tijd voor another story of my life. De trip van Adelaide naar Perth was geweldig! Vaak gestopt om wat foto's te maken en vooral genoten van het niemand zien en horen. Zooo rustig en kilometers lang helemaal niks. Echt heeeel bijzonder. De 2e nacht sliepen we boven op een berg. Echt super mooi uitzicht maar heel afgelegen. Die nacht was wel de engste nacht van mn leven! Enorme storm. Echt zn harde wind en onweer. Onze camper was groot he, maar we werden gewoon heen en weer geschud. En die flitsen, echt niet normaal! We hebben de hele nacht wakker gelegen omdat die camper zo aan t schudden was en die wind en bliksem zoveel lawaai maakten, echt niet fijn! Maar goed, na een vermoeiende nacht maar weer verder gereden. 2 dagen later aangekomen in Perth. We hadden de camper nog een aantal dagen dus zijn we op een camping gaan staan en hebben we lekker gechillt. Paar dagen later, hop met onze spullen naar t huisje van de homo belg. Wat een warm welkom. Echt zooo gezellig, we werden overdonderd met eten, drinken, muziek en gezelligheid. Voor zolang t duurde... Paar wilde avondjes gehad, veel gezopen en veel gelachen maar dat hield snel op. Wat een vreselijke, egocentrische lul zeg! Hij doet alleen de airco aan als hij thuis is, de rest van de tijd stikken wij hier van de warmte, als hij je wat vraagt en je geeft antwoord gaat het direct weer over hem, hij weet alles beter, hij gedraagt zich als een koning, het huis is zoooo schoon dat we niet eens de keuken durven te gebruiken. Echt vreselijk. Er woonde nog een andere gay hier, die was echt donders aardig maar die is nu weg want wat blijkt nou, de ene gay is vreemdgegaan met de andere gay. Dus de belgische sugardaddy zit er helemaal doorheen. Nou dan heb je wat hoor, kun je dat gezeik ook nog de hele dag aanhoren. Ik hoor niks anders dan de hele dag met een belgisch accentje: 'I have enough' hahahahahahahahaahaha. Morgen peren we um! We hebben een appartementje gevonden midden in de stad. Zn enorm luxe toren, lijkt net een hotel. Dikke vette lobby, liftje naar de 6e verdieping, mega groot balkon, zwembad, fitnesszaal, alles spiksplinter nieuw wat wil je nog meer? Wel iets duurder maarja, beter dat dan hier wegrotten in de middle of nowhere in een huis wat te netjes is om te gebruiken en gays die er helemaal doorheen zitten toch?!! Ik zie mezelf wel zitten in dat appartementencomplex. Lekker shoppm, beetje werkn, beetje aant zwembad chilln met een cocktailtje. Hahahahaahahaha heeeeeeeeerlijk! Ik heb gewerkt he, jaaaaa dit is echt een geniaal verhaal. Ik heb 1 dag gewerkt op een paarden race. Echt mega groot met alleen maar ordinair australisch rijk volk die zich helemaal naar de tering zuipen. Allemaal van die mokkels met jurken aan en zn hoedje op en kerels met een vet duur pak, maar allemaal zo ordinair als de pest. Had je mij staan hoor, achter die bar. Ik ken geen 1 australisch drankje, wist niet welke munt 0,50 cent was of 1 dollar. Koekoek. Gelukkig had ik een paar aardige collega's. Halfuurtje de drankkaart in mn kop lopen stampen en hup gaan met die banaan. Na 1,5 uur wist k alles, kende ik alle 10 soorten bier, en kon ik iedereen voorzien van een drankje. Weer een ervaring rijker, en het belangrijkste paar 100 dollar op de bank! Volgende dag een trial shift bij het meest luxe restaurant van Perth. Ja hoe krijg ik t voor elkaar. Een mega groot hotel/restaurant aan het water met uitzicht op de hele stad en rivier. Ik had een dienst achter de bar in het restaurant. Helemaal netjes in de kleren, stropdasje voor, daar stond ik dan. Waren echt de ergste uren van mn leven. Gadverredamme zeg, wat een perfect zooitje daar. Alles moet perfect, elk drankje moet weer in een speciaal glas, handen op de rug als een gast je wat vraagt, flesjes wijn van 300 dollar die over de tafel gaan, enorm kakvolk die zwemmen in t geld en alleen maar kunnen klagen, irritante saaie klassieke muziek op de achtergrond, nul komma nul sfeer! Echt zoooooo niets voor mij. Ik moet gewoon lekker achter een bar staan, waar de bier door de lucht gaat, lekker met van die boeren een beetje lulln, gezellig muziekje drop weet je wel en een beetje nonchalant. Dit was niet wat. Na een aantal uurtjes mocht ik gaan en omdat t zo druk was zei de manager dat hij me morgen belde om t een en ander bespreken. Ik dacht weetje, ik wil hier helemaal niet werken. Dus ik heb de volgende ochtend voor 9 uur netjes een mail gestuurd dat ik de positie aan iemand af sta. Niks weer gehoord. Diezelfde dag, zaterdagavond weer een trial shift bij een bier/wijnmakerij. Op eens was ik een trial babe, ik ging van de ene trial naar de andere trial. Achja t kan geen kwaad. In de mail stond: wear comfortable shoes, a blue jeans and a black tshirt. 1e wat ik dacht was JA GEK! Fijnnn op me nikies. Allerbeste! Ik kwam de oprij laan op rijden, een mega grote vineyard, moest helemaal naar achter rijden en daar stond een heel groot restaurant tussen de wijnvelden. Echt super mooi! Auto geparkeerd, en daar ging ik met mn goede gedrag. Bij binnenkomst dacht ik direct: jaaaaaa dit is t! Wat leuk hier! Werd direct rondgeleid, kreeg een short voor, borden in mn hand gedrukt die ik maar ff naar de gasten moest brengen. Daar had je me lopen hoor, hahahaahahahahahaha! Maar echt een hele leuke sfeer, allemaal leuke collega's en super gezellig! Ik ben dus nu een 'runner' ik doe niks anders dan vanaf de keuken met bordjes eten naar t restaurant lopen. Ja echt non stop, 6 uur lang lopen lopen en nog eens lopen, pauze doen ze niet aan! Hard werken maar super leuk! Die aussi's chillen dr wat vanaf hoor. Hier kunnen ze dus allerlei soorten bier en wijn proeven, hapje eten, uitzicht over de wijnvelden, een heerlijk briesje, helemaal top! Na een aantal uurtjes me de longen uit mn lijf hebben gelopen kwam de manager naar mij toen en zei dat ik kon gaan, en of ik er morgen weer kon zijn om 11:30. Ik zei no worries, I'll be there. Betekend dit dat ik ben aangenomen? Denk t wel ofniet. Hahahahahaahaha beetje apart. Volgende dag weer gewerkt en mijn contract getekend. Ik heb nu dus een baantje, laat de dollars maar komen! Ojaaaa mijn auto staat ook te koop. Het is echt een schattig autotje en ik ben er echt heeeel blij mee maar ik heb 1 probleem. Ik kom de bult niet op! Perth ligt in de bergen, er zit geen power in die auto dus als ik voor een stoplicht sta en hij is groen, ik geef gas, kom ik pas vooruit als het stoplicht weer op rood staat. Schiet niet echt op he? Maar t is echt mijn schatje, mijn eerste autotje. Als t goed is kan ik um met een paar honderd dollar windt verkopen dus dan koop ik me een automaatje met iets meer power weer. Verder nog nieuw? Ja Maurice is met zn dronken kop op mijn zonnebril gaan zitten, eerste zonnebril in mn leven die me echt vet mooi stond. Maar niet getreurd, ik heb een nieuwe gekregen. En jawel, dezelfde! Perfect! Ik denk dat dit het wel weer was voor nu... Alles gaat nog steeds goed, heb het nog steeds naar mijn zin en wil nog steeds niet terug! 1 ding is echt kut, het is te warm hier om iets te ondernemen. Vandaag is het 47 graden hier. We zitten dus de hele dag binnen met de airco aan. Zelfs naar t strand gaan kan niet want ook dan verbrand je levendig. Ooooooh fuck, helemaaaaaaaaal vergeten! GELUKKIG NIEUWJAAR allemaal! Wat stom! Ooooh ik moest oudjaarsavond zooo hard huilen, hahahaahhahaha echt heel erg. Rond een uurtje of 8 hier, was een wijntje aan t drinken in de tuin, mijn dierbaren een appje gestuurd en daar begon het hoor. Kreeg ik allemaal appjes terug, janken, janken en nog eens janken. Als een klein kind! Was wel ff raar, het idee dat ik niet even naar ze toe kon. Maar goed, de picknickmand ingepakt, dekentje mee en hup de auto in. Op naar Kings Park, op een dekentje, in het gras met een glaasje wijn, stokbroodje met sausjes, boven op de berg met uitzicht over de hele stad en rivier. Bomb en bomb vol, en om 12 uur een mooie vuurwerkshow. Echt geweldig! Heel bizar om op zn manier oud en nieuw te vieren. Nu is het 2015. Raar he? Tot snel en een hele dikke kus vanuit Perth!

  • 05 Januari 2015 - 11:19

    Janet Vos:

    Hey,eindelijk weer een mooi verslag geweldig dat je het naar je zin hebt meis.En wat kun je het toch altijd mooi omschrijven lig helemaal in een deuk.En je auto ......Maar denk niet dat je met een automaat de berg op komt zie t helemaal voor me net als de parkeergarage lol.Mooi dat je werk hebt en dat je het ook leuk vind.hoop dat je een leuk appartement hebt en zie de foto,s graag op de site.Ik wens je alle goeds toe schat mis je hou van je dikke smak van mams.Tinus ook een dikke smakkerd!!!!Doei

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

ilse

Actief sinds 10 Feb. 2014
Verslag gelezen: 696
Totaal aantal bezoekers 30891

Voorgaande reizen:

01 December 2014 - 01 December 2015

Australie

22 Februari 2014 - 01 Maart 2014

8 dagen alleen naar NEW YORK

Landen bezocht: