Dag 7 in NY - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van ilse Klapp - WaarBenJij.nu Dag 7 in NY - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van ilse Klapp - WaarBenJij.nu

Dag 7 in NY

Door: Ilse Klapp

Blijf op de hoogte en volg ilse

01 Maart 2014 | Verenigde Staten, New York

Ik weet deze keer niet waar ik moet beginnen. Wat een dag! Werd vanochtend wakker, hup sport outfitje aan en op naar Central park. Woow hoe cool?! Ik kan zeggen dat ik ben wezen joggen in Central park! Haha echt leuk! Terug naar mn huisje, gedouched, haar in een staart en de metro gepakt naar Brooklyn. Daar ff ontbeten en toen over de Brooklyn Bridge terug gelopen naar Manhatten. Wat een uitzicht! En hoe leuk dat je boven de auto's loopt! Weer terug in Manhatten de metro gepakt naar Grand Central Station. In de metro vroeg zn grote dikke zwarte Amerikaan mij of deze metro stopte op 23th st. Koekoek net of ik dat weet?! Ik keek op t bordje en zag t staan, over 2 stops waren we bij 23th st. Dus deze man dat gezegd en toen kwam er een heel verhaal dat hij nooit met de metro ging omdat hij normaal altijd met de auto gaat etc. Wel grappig. Vervolgens aangekomen in Grand Central Station. WAUW!!! Een broodje kip gegeten, even rondgelopen en de metro gepakt naar Herald Square. Weer een paar uur in de Macy's gelopen en vervolgens het penthouse op fifth avenue opgezocht waar ik een spa behandeling zou krijgen. Dit is een beauty salon waar alle beroemde sterren komen en omdat het deze week spa week was kon je voor weinig een behandeling krijgen. Had zn ticket gekocht op times square bij zn trutje. Nou ik kwam binnen, 1 grote chaos. Iedereen liep door elkaar. Er kwam een vrouw naar me toe en vroeg naar mijn ticket. Het was uiteraard alleen op uitnodiging. Je kon daar niet zomaar naar binnen lopen. Prima! Ze wou beginnen met mijn haar. Ik ging zitten en ze gaf me wat te drinken. Vervolgens keek ze naar mijn haar en gaf me advies. Ik kon wel die en die behandeling krijgen en dat kostte dan zo en zoveel. Ja fock off! Ik had die ticket al gekocht, plus registratiekosten die ik ff ter plekke moest betalen en nu moest ik weer extra betalen? Had ik helemaal geen zin in, snapte überhaupt al niet waarom ik me had laten ompraten op times square maar goed. Ik zei dat ik t alleen wou laten wassen en stylen. Dat was bij de prijs inbegrepen. Naaaaah ze heeft alles vlug vlug gedaan en was totaal niet gecharmeerd dat ik niet die behandeling wou. Na een goed half uurtje was ik klaar. Er wijden 5 dingen van het lijstje doorgestreept. Ik vroeg waar ik nu naar toe mocht?! Nee dit was het! Ik zeg nee helemaal niet al deze dingen dan?! Ja je kunt niet alles op 1 dag. Ik zei dat dat mij niet verteld was. Dikke discussie van hier tot ginde en uiteindelijk kan ik morgen terecht voor de rest. Een gezichtsbehandeling, nek en schouder massage en wenkbrauwen laten doen! Ik vond het zo belachelijk, eigenlijk wil ik helemaal niet meer maar vind zonde van mijn geld dus ga er morgen wel heen! Ik was dicht bij the empire state building en de zon ging bijna onder. Op de hoek van de straat allemaal kerels die kaartjes verkopen. Ik vroeg wat een kaartje kostte. Dacht je dat ik antwoord kreeg? No way. Hij zei dat ik zo mooi was, hoe het kon dat ik zo mooi was, waar ik vandaan kwam, waarom ik alleen was en of ik met hem wou trouwen. Heel leuk allemaal maar wou alleen weten hoeveel een ticket kost, meer niet! Hij bleef maar doorgaan. Ik zei dat hij te oud was voor mij waarop ik terug kreeg: een ouder iemand is beter, jongens van jou leeftijd willen alleen sex. Als je met een ouder iemand gaat die hebben je wat te bieden. Laten je de stad zien, nemen je mee uit eten, heb je goeie sex mee en je kunt er op bouwen. Ja oke hij heeft een punt maar hij was 32 en dus echt wel te oud. Hij wou alles wel voor me doen! Ik moest vanavond met hem mee uit en dan kreeg ik een bottle of wine, of 2! Ja leuk ik wil alleen een kaartje meer niet. Entree bij de empire en een boottocht morgenochtend voor 49 dollar. Dikke prima! Op naar the empire state building. Trap op, dikke rij voor de security, kaartcontrole, lift in, lift uit, wat een gedoe zeg. Ik werd me toch een potje gefrustreerd. Zat te vloeken en te doen, had tassen bij me van t winkelen, dikke jas en terwijl t bloedheet daar binnen was. Eeuwige rijen, ik had het helemaal gehad. Maar ik kon natuurlijk niet NY verlaten zonder dit gezien te hebben. Van de 80e verdieping naar de 86e stond er zn dikke rij voor de lift dat ze het trappenhuis maar open deden. 6 floors, 6 floors riep zn Amerikaan om. Ik dacht bekijk t ik pak die trap wel. Nou dat heb k geweten. Godshere jezus, wat traploopm. Je had me moeten zien, met die tassen in de handen, dikke bont jas aan, zweet blank op t voorhoofd staan en helemaal buiten adem. Ik zag het bordje 86 staan, liep door de deur en in 1x was alle frustratie en stress en irritatie weg. WOOOOOOOW! Dit was het allemaal wel waard! Wat een uitzicht! Wat een lampjes! Echt ik kan het niet omschrijven, zooooo mooooooi! Al met al heeft deze trip 2 uur geduurd. Maar het was geweldig! Toen ik weer buiten stond sterfte ik van de honger! Ik zag een mac donalds. Snel naar binnen, wat gegeten en gedronken en toen weer verder gaan shoppen. Wat shoppen, wat shoppen. Mijn benen zijn helemaal kapot, ja echt kapot kapot. Door de kou en de spijkerstof. Helemaal rood en schuw. Zeer zal ik jullie vertellen. De tassen die ik in mijn handen had sneden mijn polsen door, en mijn waren zo koud dus ik voelde nog erger het schuwe! Maar ik gaf niet op, winkel in winkel uit. Elke keer zei ik tegen mezelf: 'oke alleen hier nog ff kijken en dan ga ik terug. Yeah right! Ik denk dat niemand, maar dan ook echt niemand zich zo vaak heeft omgekleed op een dag als ik! Pashokje in, pashokje uit. En ondanks dat mijn benen zo zeer deden en mijn polsen half open lagen van alle tassen gewoon doorgaan! Moet je nagaan, vanochtend om half 10 zat ik in de metro en ik was vavond om 23:00 uur terug in mijn appartement. Gewoon de hele dag op pad geweest. Ook echt wel de toerist uitgehangen maar meeste tijd toch echt doorgebracht in de winkels. Ik ben echt gesloopt nu. Morgen moet ik om 10 uur naar die stomme spa, dan nog die boottocht en dan vlieg ik terug naar Nederland. Ik weet trouwens nog niet of ik die boottocht ga doen. Misschien dat ik toch nog heel even een paar uurtjes wil shoppen hahaha! Een kaartje voor the empire kost normaal 27 dollar. Ik heb 49 dollar betaald voor die stomme boot erbij, en die stomme spa. Als ik niet zo dom was geweest had ik nog een leuke outfit kunnen kopen. Maar weetje, het is niet naïef ofzo. Maar als ik met die lui op straat sta te praten dan heb ik t ook wel met ze te doen. Ze staan gewoon 12 uur op een dag op een hoek van de straat shit te verkopen. Dan heb je toch echt een kutleven lijkt me? Dus ja dan koop ik maar wat ze aanbieden en denk ik, ag daar help ik hun ook een beetje mee. Ik vind het echt heel erg dat ik morgen terug moet! Het enige waarom ik terug wil is dat ik op mijn eigen bank thuis een lekker sigaretje kan roken. Zonder kou en wind. Normaal als ik 8 dagen op vakantie ga naar de zon koop ik een slof en heb ik daar vaak niet genoeg aan. Nu kom ik met een halve slof terug! Nou het was me weer een woest genoegen vandaag hier in NY. Laatste nachtje in dit heerlijke bedje. Morgen nog even genieten van de sirenes en de drukte en dan me klaarmaken voor de terugreis. Denk dat ik echt wel een paar dagen nodig heb voor dat ik van mijn jetlag af zal zijn maar gelukkig ben ik tot woensdag vrij. Heb ik alles gezegd voor vandaag? Uuuuhm... Oja is wel grappig, ik ga met 5 paar schoenen terug! Hahahaha, voor mijn zus en vriendinnen een paar all stars meegenomen want die zijn echt heel goedkoop hier! Nou het is nu bijna 12 uur dus ik ga lekker slapen. Ik kan nog wel uren door blijven typen over vandaag, deze stad, ervaringen etc maar als je alles wil weten kom je maandag of dinsdag maar op de koffie. Ik lig 2 dagen plat op de bank met een jetlag. En zo niet dan zeg ik ga hier zelf naar toe dan zul je het zien! Ik denk niet dat er een mooiere stad bestaat als NY! Dikke kus.


Ps. Had gister geen internet dus kon het verslag niet uploaden

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

8 dagen alleen naar NEW YORK

Hallo? NEW YORK!!! what else?

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2014

De laatse dag in NY

01 Maart 2014

Dag 7 in NY

28 Februari 2014

Dag 6 in NY

27 Februari 2014

Dag 5 in NY

26 Februari 2014

Dag 4 in NY
ilse

Actief sinds 10 Feb. 2014
Verslag gelezen: 1162
Totaal aantal bezoekers 30904

Voorgaande reizen:

01 December 2014 - 01 December 2015

Australie

22 Februari 2014 - 01 Maart 2014

8 dagen alleen naar NEW YORK

Landen bezocht: