Dag 4 in NY - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van ilse Klapp - WaarBenJij.nu Dag 4 in NY - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van ilse Klapp - WaarBenJij.nu

Dag 4 in NY

Door: Ilse Klapp

Blijf op de hoogte en volg ilse

26 Februari 2014 | Verenigde Staten, New York

Zo, ik kan eindelijk zeggen dat mijn jetlag over is! Wat een verademing. Vanochtend werd ik wel weer om half 7 wakker maar dacht bekijk t ik blijf nog lekker even liggen! Ging t altijd maar zo vanzelf trouwens, dat wakker worden. Maakte mijn leven een stuk gemakkelijker! Maar goed om 8 uur gingen mijn ogen weer open. Lekker rustig aan gedaan. Even gebeld met vriendinnen en een paar sigaretjes gerookt op het balkon. Om half 10 stond ik buiten. Ik bedacht me eens even lekker te gaan winkelen op fifth avenue. Natuurlijk eerst even een kop koffie en een bagel halen bij Starbucks. Weet je wat grappig is? Ik voel me echt een new yorker! s'ochtends over de straat met een beker koffie in de handen. Mensen denken ook dat ik hier woon volgens mij want ze vragen mij allemaal de weg. Zou dat komen omdat ik alleen ben of omdat ik er gewoon zo uit zie? 9 van de 10 keer kan ik ze ook wel de weg vertellen want van 40th tot 50th street ken ik t zo onderhand wel. Haha nou in ieder geval ik voel me thuis hier! Dat gevoel heb ik een beetje sinds vandaag. Ben nu een beetje gewend aan de stad en het alleen zijn en ik zal je zeggen ik zou hier wel willen wonen! De mensen, de gebouwen, de sirenes, de drukte, de vrijheid, de winkels, gewoon het leven hier! Als ik naar mn appartement toe loop met mn boodschapjes of mn tasje met take away eten, ik door de draaideur het gebouw in loop, de concierge hallo zeg en vervolgens met de lift naar de 24e verdiepig ga. Laten we eerlijk zijn dat is toch geweldig?! Ik denk dat ik wel kan zeggen dat ik een beetje van deze stad hou! Maar goed.. Beker koffie in de handen en hop naar fifth avenue. Winkel in winkel uit. Ojaa weet je wat leuk is? Bij sommige winkels als je aan t kijken bent en je hebt kledingstukken in je hand komt er een meisje naar je toe en vraagt of zij ze alvast voor je in de pashokjes mag leggen. Luxe he? Zo kan ik lekker verder rondkijken zonder dat ik mijn handen vol heb en als ik het er naar heb loop ik naar de pashokjes en ligt alles netjes opgevouwen klaar! Ik ben geslaagd voor een broek en een shirtje! Ik weet niet wat t is maar de collectie die er nu hangt zie ik mezelf nog niet helemaal in lopen. Een beetje hippie allemaal, bloemetjes, ruitjes en wijde pijpen. Ik weet nog dat de skinny jeans in kwam en ik zei: no way dat ik die ga dragen! Nu heb ik niet anders. Dus mensen wie weet lopen we over een half jaar allemaal met broeken met wijde pijpen. Bye bye skinny jeans! Ik was behoorlijk ver weg bij mijn appartement en was weer helemaal kapot van al dat lopen. Gigantische zere rug dus er zat maar 1 ding op. Na mijn geweldige ervaring 2 dagen geleden bij het metrostation toch maar weer een poging gedaan. Unlimeted kaart gekocht voor de hele week en in metro gestapt. Minder eng want was behoorlijk druk en binnen 3 minuten was ik in de buurt van mijn appartement. Woow dat is makkelijk! En ik de afgelopen dagen maar sjouwen en sjouwen. Komende dagen maar mooi ff gebruik maken van de metro dus! Onderweg even een wrap gehaald en die lekker thuis opgegeten. Ik leefde weer een beetje op en dacht laat ik nou eens naar de top of the rock gaan. Dan zie ik NY vanaf daar overdag en ga ik eind vd week naar empire state building om NY by night te zien! Gelukkig was rockefeller centre maar 10 minuutjes lopen, nog niet eens denk ik. Er stond geen rij dus ik kon zo hop in de lift op naar boven! Wauw wat een uitzicht! Wat cool! Wat vet! Wat gaaf! Wat geweldig! Wat prachtig! Ongelovelijk gewoon! Ik wil hier echt niet meer weg!!!!! Al met al een uurtje daar geweest en weer terug gelopen. Onderweg wat boodschapjes gedaan en emponades gekocht bij zn kraampje. Lekker thuis op bed opgegeten! ( ik zeg maar ff thuis is iets makkelijker dan elke keer appartement typen, en daarbij het is ook voor een week mijn huisje:)! Eten opgegeten en he, ik was helemaaaaal niet moe en had zin om wat te doen! Wat ging deze avond mij brengen? Even naar het theater van de musical The Lion King gelopen om te vragen of er nog kaartjes waren voor de show van vanavond. Ja hoor die waren er wel voor 200 dollar. Koekoek dat ga ik dus niet doen he! Als ik morgen naar de show van 8:00 uur wou kon ik een kaartje krijgen voor 95 dollar. Dat lijkt er meer op. Geen musical vanavond dus dan maar naar de film. Was wel benieuwd hoe een amerikaanse bioscoop eruit zou zien. Heb lekker 1,5 uur kunnen weg kwijmen bij de romantische film Endless Love. Volgens mij komt die binnenkort ook uit in NL! Grote zak ( ja een zak, geen bak) popcorn op schoot en een mega grote colaaaaaaa! Heerlijk! Het is nu kwart voor 10 hier dus ga even lekker GTST terug kijken en dan slapen! Nog geen idee wat ik morgen ga doen. Dat is wel echt een voordeel van alleen zijn, ik hoef niet te overleggen, niet te eten omdat de ander wil eten. Ik sta op en ik kijk waar ik zin in heb en dat ga ik doen! Als ik wil eten ga ik eten en als ik 2 uur lang in de Macy's wil lopen dan doe ik dat! Ik houd jullie op de hoogte! Groetjes

Tags: ,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

8 dagen alleen naar NEW YORK

Hallo? NEW YORK!!! what else?

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2014

De laatse dag in NY

01 Maart 2014

Dag 7 in NY

28 Februari 2014

Dag 6 in NY

27 Februari 2014

Dag 5 in NY

26 Februari 2014

Dag 4 in NY
ilse

Actief sinds 10 Feb. 2014
Verslag gelezen: 1429
Totaal aantal bezoekers 30901

Voorgaande reizen:

01 December 2014 - 01 December 2015

Australie

22 Februari 2014 - 01 Maart 2014

8 dagen alleen naar NEW YORK

Landen bezocht: