De laatse dag in NY - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van ilse Klapp - WaarBenJij.nu De laatse dag in NY - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van ilse Klapp - WaarBenJij.nu

De laatse dag in NY

Door: Ilse Klapp

Blijf op de hoogte en volg ilse

02 Maart 2014 | Verenigde Staten, New York

Neeeeeeeeeee! Ik moet terug! Ik wil niet! Zo werd ik vanochtend om half wakker. Als een malle in de kleren, haar in een staart en genieten van mijn laatste uurtjes hier. Om 10 uur had ik een afspraak bij de beauty salon. Voor de laatste keer ontbijten bij de Starbucks. Het heeft me weer heerlijk gesmaakt. Die bagel met creme cheese! Met de metro naar Herald Square en vervolgens lopend naar fifth avenue. Aangekomen bij de salon. Werd direct geholpen. Kreeg een hele lieve Italiaanse vrouw toegewezen die mij ging behandelen. Liggend in de stoel scheen ze een bouwlamp op mij en ging mijn gezicht ff goed bekijken. Ze zei dat ik een mooie huid had alleen veel 'blackheads' op mijn neus. Dat klopt wel want dat zie ik zelf ook elke dag en vind ik echt ontiegelijk lelijk. Ze kon dit weghalen maar moest ik 65 dollar betalen. Normaal was het 150 dollar. Ik ging er even over nadenken en ondertussen ging ze mijn gezicht reinigen en masseren. Ik zei dat ik het voor 50 dollar wel wou doen. Ze ging akkoord! Ik kreeg lotion op mijn neus en kin. Dit moest 7 min intrekken. Ondertussen heeft ze mij een haar/hoofd massage gegeven. Dit zat er niet bij in maar ze vond me vast aardig! Na de 7 minuten een aantal minuten een stoom apparaat boven mijn gezicht en daarna ging ze alles uitknijpen. Ik moet zeggen dat het resultaat echt goed is! No blackheads meer! Heerlijk. Mijn gezicht was echt super zacht. De 50 dollar betaald en haar natuurlijk wat fooi gegeven. Daarna door naar de nek en schouder massage. Goddelijk! Na anderhalf uur stond ik weer buiten. Oke het heeft wat gekost maar he, ik ben in een beauty salon geweest op fifth avenue waar Beyonce en Rihanna zich ook hebben laten behandelen! Dat kunnen er niet veel zeggen toch?! Leuke ervaring. Het was half 12 en de boottocht zou ik niet meer redden. Jammer van het kaartje maar helaas. De metro gepakt naar upper west side om nog ff snel een kijkje te nemen in Century 21. Ik nam de metro die richting de bronx gaat. Tijdens het wachten op de metro stond er een vader met 2 zoontjes op het perron. Ze hadden een koptelefoon op en stonden alle 3 te swaggen op de muziek. Een heel klein lief getint jochie van een jaar of 3 met nike air jordans en een joggingbroekkie aan. Zoooo schattig en ik moest zooo hard lachen. Geweldig! Half uurtje in Century 21 rondgelopen en toen de metro gepakt naar Times Square. Een donut gekocht bij Dunkin Donuts en nog ff wat souvenirs winkeltjes binnengelopen. Daarna toch nog even snel naar de forever 21 en vervolgens een frappuccino caramel gekocht bij de Starbucks. Het was half 2 en ik moest om half 3 met de taxi naar het vliegveld. Moest mijn koffer nog inpakken en wat aan mezelf doen. Snel naar het appartement. Overal de kaartjes afgetrokken en alles in de koffer geflikkerd. Ik haalde mijn all stars uit de doos om ze los in de koffer te doen. En ja hoor, 2 rechterschoenen in 2 verschillende maten. FOCK!!!!! En nu? Als een malle naar de metro gerend, snel naar de Macy's op Herald Square om die schoenen om te ruilen. Het was kwart over 2 en om kwart voor 3 was ik terug. YES! Gelukt. Hahaha wel helemaal bezweet en geen tijd meer om wat aan mezelf te doen dus dan maar als een skooier in t vliegtuig. Het was zover. Doei gezegd tegen mijn appartementje en hup met de lift naar beneden. Bye Ritza Plaza! Hand opgestoken, taxi in gestapt en daar ging ik. Naaaaah ik zat in de taxi en moest me toch een potje brullen. Ik heb me nog nooit ergens zo thuis gevoelt als ik deze stad. Ik wil niet terug. Ik ga het hier zo missen. Zat ik in die taxi te janken als een klein kind. Mweeeeeeeh! Toen we Manhatten uitreden en dus via de tunnel in Queens waren begon de taxi driver met me te kletsen. Hele leuke gesprekken mee gevoerd. Over het leven in Amerika. Hij heeft me alles uitgelegd hoe het hier werkt. Ik zei tegen hem dat ik hier graag wil wonen. Hij zei dat ik dat moest doen. Werk genoeg hier, zorgen dat je iemand vindt waarmee je een appartementje kan delen of een rijke vent opzoeken! We hebben t gehad over het loon hier in Amerika, de verschillende wijken, verzekering, het leven hier etc etc. Wisten jullie dat Amerikanen bijna niet trouwen? Ik niet! Nu wel dus. Hij was er van overtuigd dat ik met mijn lach hier zo werk kon krijgen. Als ik een bar zou gaan werken verdien je per dag tussen de 200 en 300 dollar. Dit is geen loon maar puur het fooi! Loon doen ze niet aan in een bar. Bij Starbucks verdien je 20 dollar per uur. En als ik pizza's zou gaan bezorgen bij Domino's verdien ik 10 dollar per uur, 2 dollar voor elke bezorging + het fooi wat je krijgt! Ooh en als taxichauffeur verdien je zo rond de 300 en de 400 dollar. Een 1 kamerappartement in Manhattan kost zo tussen de 3500 en 4000 aan huur per maand. Zonder gas, water en licht. Niet te doen dus. In Brooklyn betaal je voor een 1 kamer appartement 1500 dollar. De meesten wonen ook in Brooklyn en werken in Manhattan. Dus kan er serieus over na gaan denken dacht ik zo. Al met al was het een leuke taxi rit. Aangekomen op het vliegveld een blikje redbull gehaald en een sigaretje gerookt. Koffer gedropt en toen in de rij gaan staan. Dit duurde echt een eeuwigheid. Dit hele verhaal heb ik ook getypt terwijl ik in de rij stond. Kun je nagaan! Nu zit ik bij de gate en typ ik weer even verder. Heb net 2 heerlijke geurtjes gekocht. Alien en catch me. 100 pleurie, jopie! Daarna wou ik een slof Marlboro betalen met mijn creditcard maar deed tie het niet meer. Het moest er een keer van komen. Ik zat er al op te wachten maar hij bleef het maar doen. Heb ik het toch nog behoorlijk netjes gedaan, al zeg ik het zelf! Slof Marlboro was maar 29 euro dus maar ff met de pinpas betaald. Ik kreeg een bonnetje maar de slof niet mee. Die krijg ik in het vliegtuig, ofzo iets. Snap er niks van! Heeeeel apart? Ik moet nu zo het vliegtuig in. Groep C is aan de beurt en ik zit in D. Ik heb helaas geen wifi dus kan het verslag pas uploaden als ik terug ben in NL. Uiteraard zal ik morgen ook nog even een verslagje schrijven over hoe het is om weer thuis te zijn, de hele ervaring van het alleen reizen en wat tips voor diegene die dit verslag hebben gelezen en ook een trip naar NY op hun lijstje hebben staan. Ik ga nu het vliegtuig in! Bye NY! I LOVE YOU

  • 03 Juli 2015 - 13:22

    Freek:

    Hee Ilse!

    Je kent me niet, maar ik kwam je verslagen tegen toen ik ging googelen. Ik zou zelf ook heel graag alleen naar New York willen, maar ik ben heel benieuwd of er ook dingen zijn die je tegen gevallen zijn?
    Is het bijvoorbeeld makkelijk om aanspraak te maken met andere mensen? Of andere dingen die je niet zo leuk vond? En wat is er nou juist wel heel goed bevallen?
    Ik hoor het graag van je!
    Groetjes Freek,

    PS: heel veel plezier in Australië!

  • 25 December 2015 - 15:20

    James:

    Super leuk verslag, heb alles gelezen! Heb nu wel het vertrouwen om alleen naar NY te gaan!! Bedankt!


  • 08 Juni 2016 - 09:40

    Maaike:

    He hoi,

    Leuke verslagen! Mag ik vragen in welk appartement je hebt gezeten?
    Groet,
    Maaike

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

8 dagen alleen naar NEW YORK

Hallo? NEW YORK!!! what else?

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2014

De laatse dag in NY

01 Maart 2014

Dag 7 in NY

28 Februari 2014

Dag 6 in NY

27 Februari 2014

Dag 5 in NY

26 Februari 2014

Dag 4 in NY
ilse

Actief sinds 10 Feb. 2014
Verslag gelezen: 1573
Totaal aantal bezoekers 30899

Voorgaande reizen:

01 December 2014 - 01 December 2015

Australie

22 Februari 2014 - 01 Maart 2014

8 dagen alleen naar NEW YORK

Landen bezocht: