Dag 3 NY! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van ilse Klapp - WaarBenJij.nu Dag 3 NY! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van ilse Klapp - WaarBenJij.nu

Dag 3 NY!

Door: Ilse Klapp

Blijf op de hoogte en volg ilse

25 Februari 2014 | Verenigde Staten, New York

Zo, 2e dag! Half 7 klaarwakker! Even lekker in bed blijven liggen want alles gaat tot pas om 8 uur open. Tegen kwart over 8 naar de express bus gelopen die je direct naar Staten Island Ferry brengt. Daar even lekker ontbeten bij Starbucks. Ik had een bagel met cream cheese besteld. Lekker joh! Morgen weer denk ik..! Toen met de boot langs Statue of Liberty. Het was heeeel koud vandaag. Met de boot kwam je aan in Brooklyn, daar moest je uitstappen en als je direct terug wou moest je er om heen lopen en kon je met de eerste boot weer terug. Wel vet leuk want al die ghetto's uit Brooklyn gaan ook met die boot. Al met al heeft de boottocht een uurtje geduurd. Weer aangekomen in Manhattan een sigaretje gerookt op een bankje. Komt er een vrouwtje naar me toe lopen en vroeg of ze een sigaret mocht kopen. Ik gaf haar er 1 en ze zei: 'how much'? Waarop ik zei: 'no, it's ok'. Toen zei ze: 'god bless you'. Haha leuk he?! Na t sigaretje ben ik een stukje gaan lopen, ik kwam uit bij de beroemde charging bull. Natuurlijk ff paar foto's gemaakt en toen doorgelopen. Ik liep toevallig tegen Century 21 aan. Een outlet van allemaal merken. Viel me tegen, beetje oude mode allemaal. Ik zie trouwens bijna in elke winkel broeken met wijde pijpen. Zal t zo zijn dat de skinny jeans 'uit' wordt en de wijde pijpen weer in komen? LELIJK!!!!! Niks gekocht helaas. Op zoek naar de 9/11 memorial. Alles is afgezet met hekken daar en de ingang vinden was niet zo makkelijk. Uiteindelijk gevonden, entree is gratis maar ze vragen wel om een donatie. Ook moest je door een security check. Stond gelukkig geen rij dus kon zo doorlopen. Heel bijzonder om daar te staan. Daar waar zoveel mensen zijn overleden. Aparte sfeer maar ze hebben echt 2 mooie herdenk monumenten gemaakt. Even zag ik weer de beelden voor me van de vliegtuigen die er dwars doorheen vlogen. Ik kon t eigenlijk niet geloven dat daar Twin Towers hebben gestaan. Echt heel bijzonder. Daarna nog even het 9/11 visitor centre ingelopen. Mooi om te zien dat er zoveel aandacht aan wordt besteed, nog steeds! The freedom building of terwijl the new world trade center is zo goed als klaar maar gaat pas in 2015 open. Ondertussen had k zin aan een wat lekkers dus bij Starbucks een caramel macchiato gehaald met een caramel chocolat muffin. Heerlijk! Daarna wou ik graag naar chinatown dus ben ik die kant opgelopen. Naar een paar keer de weg vragen kwam ik eindelijk in de buurt. Leuk om even gezien te hebben, al die chineesjes met hun kleine winkeltjes. Ik bleef maar lopen en lopen en op een gegeven moment was ik helemaal de weg kwijt. Ik zag niks geen grote gebouwen meer, alleen maar slopenwijken, kleine straatjes, skooierwinkeltjes en weinig mensen. Ja hoor dit kan ook natuurlijk alleen mij weer gebeuren. Ilse Klapp lost in NY! Ik had een boekje van de hop on hop off maar op die kaart stonden niet de straten op alleen de gebouwen waar je langs kwam met de bus dus schoot ook niet echt op. Op een gegeven moment was ik helemaal aan de waterkant dus ik d8 ik moet meer naar t midden gaan lopen. Ik heb 100 x de weg gevraagd maar ik kwam maar niet op de bestemming. Ik bleef maar lopen en lopen. Ik was dus helemaal in East Side, niks geen avenue maar allemaal vage straatnamen. Nog een keer de weg gevraagd en uiteindelijk kwam ik bij een halte voor de hop on hop off. Ag eigenlijk had t ook wel wat, zie je een keer niet iets toeristisch. Er kwam een blauwe bus ipv een rode. Ik mocht gelukkig instappen terwijl ik voor de rode een kaartje had. Nah wat een waardeloze bus, die touroperator wist niet waar die over sprak en die buschauffeur stopte nergens terwijl de mensen eruit wouden. Na een dik half uur/drie kwartier was k eindelijk weer terug bij mn appartement. Ik was moe en ben ff lekker op bed gaan liggen. D8 je dat ik kon slapen? Nee hoor! Pff die jetlag houdt maar niet op. Tegen half 6 beetje opgefrist en weer naar buiten gegaan. Nieuwe aansteker gekocht want mijne deed t niet meer. Ik wou naar Top of the Rock maar t werd net donker dus vd week maar een keer. Mijn kaartje voor de hop on hop off is vandaag en morgen nog geldig dus kon ik vandaag mooi the night tour doen. Weer 1,5 uur in de bus en weer onderkoeld. Moet zeggen dat het wel waard was, was echt mooi om al die lichtjes te zien. De bus ging naar Brooklyn en weer terug dus je zag echt heel mooi de skyline van Manhatten! Weer aangekomen op times square, blokje gelopen maar ik had t zoooo koud. Wat een verschil met gister! Dus lekker naar t appartement gegaan en een uur onder de hete douche gestaan. Nu lig ik lekker in bed. Ik mag nog niet slapen want het is nu half 10 en moet echt ff met de tijd hier meegaan. Ik kan ook gewoon niet eten, gisteravond een klein menu gehaald bij de mac maar meer dan de helft weggegooid. Niet omdat t niet lekker was maar omdat ik niet kan wennen aan het tijdverschil. Vandaag helemaal geen avondeten gehad omdat ik gewoon helemaal geen honger heb. Nou ff lekker GTST terug kijken en dan maar lekker slapen. Morgen kans op sneeuwstorm dus misschien lekker dagje winkelen op fifth avenue?! Dikke kus

  • 25 Februari 2014 - 10:06

    Wendy :

    Hey Ilse,
    Wat een supergave verslagen schrijf je! Zag toevallig via Facebook deze link en aangezien ik ook in NYC geweest ben en het een van de mooiste steden ter wereld vind,volg ik je verhalen met plezier. Ben weer helemaal terug in New York met al je updates,supercool! En wat ontzettend stoer dat je het in je eentje doet! Geniet er nog lekker even van en blijf je verhalen schrijven,ik volg je!

    Liefs, Wendy (vriendin van Barbara)

  • 25 Februari 2014 - 23:51

    Marjolijn:

    Hey lieverd,

    Zo te zien vermaak je je prima

  • 26 Februari 2014 - 20:20

    Martin En Inge Bosma:

    He meid, ik lees wel dat je je heel goed vermaakt, de stad past wel bij je. Je blend helemaal in. Je Engels daar red je je prima mee, toch? We lezen om de dag je verslagen, maar reageer zo af en toe. Blijf genieten en we komen de foto's wel bekijken als je er weer bent. Geniet!!!!! Xxx Martin en inge

  • 01 Maart 2014 - 10:38

    Janet:

    Hey skaddie,

    Wat een mooie verslagen heb je geschreven,moest soms wel ff traantje pikken.
    Maar ik vind dat je er heel gelukkig uitziet meid,je kunt echt aan je zien dat je het naar je zin hebt.
    Ben ik heel blij om,geniet nog van deze dag want morgen staan we er en dan vreet ik je op.Hou je goed schat en ik wens je een hele goede terugreis.

    Dikke kus mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

8 dagen alleen naar NEW YORK

Hallo? NEW YORK!!! what else?

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2014

De laatse dag in NY

01 Maart 2014

Dag 7 in NY

28 Februari 2014

Dag 6 in NY

27 Februari 2014

Dag 5 in NY

26 Februari 2014

Dag 4 in NY
ilse

Actief sinds 10 Feb. 2014
Verslag gelezen: 1789
Totaal aantal bezoekers 30904

Voorgaande reizen:

01 December 2014 - 01 December 2015

Australie

22 Februari 2014 - 01 Maart 2014

8 dagen alleen naar NEW YORK

Landen bezocht: